reklama

List Ježiškovi

Malé kučeravé, blonďavé dievčatko Marika bývala v maličkej izbičke spolu s Katkou. Marika bola smutná, pretože Katka ochorela a nemala sa s kým hrať. Vedela, že je už večer a že bude musieť ísť spať, tak už nešla otravovať ostatné deti. Sedela tichučko stískajúc malého medvedíka. Medvedík bol jej najlepším kamarátom po Marike. Čo na tom, že nemal očko a jednu rúčku mal zle prišitú. Nevadí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

„Zhasnite svetlá,“ zakričal hlas staršej pani. Marika sa rýchlo prikryla paplónom do polovice tváre a premýšľala, aké prekvapenie pripraví pre Katku. Blížili sa Vianoce a Marika nemala peniaze a zatiaľ ani nápad, čo by Katke darovala. „Musí to byť niečo výnimočné, niečo krásne, niečo, čo nám nikto nedal,“ premýšľala Marika.

Veľmi pomaly sa odokryla, zažala malú stolnú lampu a zobrala do rúk pero s papierom.

„Ježiško ja viem, že sme s Katkou tento rok moc neposlúchali. Viem, že tie ceruzky z družiny sme mali vrátiť minulý týždeň, viem aj to, že som nemala vyplazovať tej babke jazyk pred kostolom. Ale keď ona mala takú starú a škaredú tvár. Ježiško ale ja Ti sľubujem, že tento rok to bude už lepšie. Naozaj nebudem nahovárať Katku, aby sme išli tetám upratovačkám schovať metly a kradnúť jedlo z jedálne na večer. Ani nebudem robiť grimasy na pani učiteľku. Budem myslieť stále na TEBA JEŽIŠKO.“ Položila pero a zrazu nevedela o čo má Ježiška poprosiť. Pozerala sa na Katku. Videla ju úplne jasne lebo do izby prenikalo svetlo mesiaca a hviezd. Vonku bola krásna zasnežená noc, tak sa na chvíľu zamyslela. „Ježiško ja pre seba nechcem nič mne si dal všetko.“ Zrazu sa do tých veľkých hnedých očí natisli slzy veľkej radosti. Ticho noci prerušil Katkin silný kašeľ. Prešla k nej, položila hlávku na jej srdiečko a počúvala ako ťažko dýcha. Dala jej pohár čaju a hladkala ju. „Už je dobre, tvoje srdiečko bude určite čoskoro zdravé,“ povedala Marika potichu. Katka opäť zaspala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ježiško len o jedno ŤA prosím, aby sa Katka mohla opäť so mnou smiať a hrať. Ježiško ak ju uzdravíš, budem pomáhať všetkým deťom, ktoré tu bývajú. Ale ak ju neuzdravíš, budem prosiť ešte viac a to by Ťa určite otravovalo, tak ako aj mňa. Ježiško mne si dal mamičku v podobe Katky, pretože je staršia a stále sa o mňa stará. Dal si mi aj zdravie a Katke nie. Ak by si chcel zobrať zdravé srdiečko inej Katke, aby moja Katka bola zdravá, tak to nerob. Zober si moje srdiečko a daruj jej ho. Bude to pekný darček od Teba a aj odo mňa. Neber ani inej Katke a Marike mamičku, aby neboli také smutné ako my. A vieš čo Ježiško? My tie naše mamičky aj tak ľúbime. Nevadí nám, že nás dali do detského domova. Asi nemali prácu alebo sa báli, že ich nebudeme poslúchať. Ježiško prosím Ťa, aby aj naše mamičky mali tiež pekné Vianoce“. Položila pero a rozmýšľala či naozaj na nič nezabudla. Ale opäť otvorila zložený papier. „Ježiško ja som skoro zabudla na všetky deti, čo tu bývajú. Prosím Ťa, aby si prišiel zajtra k nám na večeru a dal im nejaký pekný darček. Najlepšie taký, o aký Ťa prosili. Ale určite príď. Dobre? Ďakujem, že si prečítal tento list a dúfam, že prídeš. Ak som na niečo zabudla, tak prepáč ale musím ísť už spať. Zajtra ráno sa chcem ísť pozrieť na deti, ktoré sa korčuľujú na jazere oproti nášmu domovu. Ahoj Ježiško.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ráno sa Marika rýchlo obliekla a utekala sa pozrieť na jazero. Bola rozrušená, pretože nejaké dievčatko jej včera sľúbilo, že jej požičia korčule. „Prvýkrát sa budem korčuľovať,“ opakovala si neustále a utekala ešte rýchlejšie.

Vodič za to nemohol malé kučeravé dievčatko vybehlo zo zákruty na hlavnú cestu a vodič nestihol zabrzdiť.

Katka bola zdravá. Dostala darček od Ježiška a Mariky.

(mp) písané pre zumag.ku.sk

Michaela Pokrivčáková

Michaela Pokrivčáková

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dievča, ktoréa vníma svet len svojimi očami a preto nejde vyšlapanou cestou. Zoznam autorových rubrík:  meLANCHoliaZAmyšĽAM sapolitika/spoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu